Veel gestelde vragen
Klantenservice
Wat vervelend dat de bestelling niet zo is zoals je verwacht had. Je kan een product binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren.
Voor meer informatie over het retourneren van je bestelling verwijzen wij je graag door naar het kopje Ruilen en Retourneren.
Ruilen en retourneren
Hoe lang heb ik om mijn bestelling te retourneren?
Je hebt volgens het herroepingsrecht 14 dagen bedenktijd na het ontvangen van je pakket.
Mag ik bestelde producten passen alvorens ik ze retour stuur?
Uiteraard mag je de ontvangen producten even passen. Let erop dat wanneer je deze past de verzegeling die aanwezig is niet verbreekt. Als we schade of slijtage zien waaruit blijkt dat er meer is gebeurd dan enkel het product beoordelen, verminderen we het bedrag dat je terugkrijgt met de waardevermindering die hierdoor ontstaan is.
Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn bestelling?
Het retourneren van onze producten is altijd op eigen kosten. Tevens is het retourneren altijd op eigen risico en zijn wij niet aansprakelijk voor pakketjes die zoekraken. Het is ook mogelijk om je bestelling fysiek in een van onze winkels te retourneren. Je kan hiervoor gebruik maken van de onderstaande gegevens.
Wij adviseren dan ook om altijd uw Track & Trace code goed te bewaren tot uw retour volledig en correct door ons is verwerkt.
Hoelang duurt het voordat ik mijn aankoopbedrag terug krijg?
Zodra we jouw retourpakket hebben ontvangen krijg je het aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen terug. We mogen wachten met het terugbetalen totdat we de retour hebben ontvangen. Het bedrag wordt teruggeboekt op de oorspronkelijk gekozen betaalmethode.
Welke producten zijn niet te retourneren?
Vanwege hygiënische redenen zijn de volgende producten uitgesloten van onze retourservice wanneer de verzegeling is verbroken:
- Oorbellen;
- Ondergoed;
- Shapewear;
- Sokken en panty’s.
De volgende producten zijn ook uitgesloten van onze retourservice:
- Op maak gemaakte of gepersonaliseerde producten;
- Cadeaubonnen.
Bestellen en verzenden
Kan ik mijn bestelling wijzigen/annuleren of mijn adres wijzigen?
Ja, via de klantenservice van Fietskoeriers kun je tot 14:00 uur op de bezorgdag een nieuw bezorgadres doorgeven als je je pakket toch liever op een ander adres ontvangt. Voorwaarde is wel dat het nieuwe adres een beetje in de buurt is.
Hoe volg ik mijn bestelling?
Je kan je pakket eenvoudig volgen via de track-en-trace pagina van Fietskoeriers. Zodra je bestelling met de bezorgdienst is meegegeven ontvang je een aparte e-mail met hierin de desbetreffende trackingscode.
Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben?
Als je zelf niet thuis bent om je pakket in ontvangst te nemen dan proberen we het meestal even bij je buren. Kunnen we jouw pakket daar wel bezorgen? Dan vind je een kaartje in je brievenbus waarop staat waar je je pakket af kunt halen. Als het ook niet lukt bij je buren, dan proberen we het op de eerstvolgende werkdag nog een keer.
Wanneer bezorgen we niet bij de buren? Als de verzender ons heeft gevraagd om bijvoorbeeld vanwege de waarde van het pakket niet bij de buren te bezorgen. In dat geval vind je daarover een opmerking in je Track & Trace. Ben je dan dus niet thuis op dag van bezorging, dan proberen wij het op de eerstvolgende werkdag nog een keer.
Hoeveel bezorgpogingen doen jullie?
We doen drie pogingen om je pakket te bezorgen. Is het na drie pogingen nog niet gelukt, dan sturen we het pakket retour afzender.
Kan ik het bezorgmoment van mijn pakket wijzigen?
Je kunt je bezorgdag bij ons wijzigen zolang jouw pakket nog niet op een route is ingepland. Klik op ‘bezorging aanpassen’ in je Track & Trace.
Zie je deze optie niet staan? Dan is jouw pakket al ingepland en lukt het helaas niet meer.
Waarom is mijn pakket retour gestuurd?
Er zijn drie mogelijke redenen waarom wij jouw pakket retour afzender sturen.
- We hebben het pakket drie keer aangeboden, maar je was helaas niet thuis.
- Het adres is niet juist ingevuld, waardoor we het pakket niet bij de juiste persoon kunnen afleveren.
- Het pakket is geweigerd aan de deur.
Betalen en winkeltegoed
Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?
Op dit moment kan je betalen met populaire betaalmethoden zoals iDeal, Creditcards, Apple Pay, Klarna Achteraf Betalen, PayPal en Bancontact. Staat jouw betaalmethode er niet tussen? Dan kan je het beste contact met ons opnemen.